8 199,50 RON
din 18 000 RON colectate
finalizat
46 %
  • 31 donatori
Vreau să donez și eu !

Partajare

DE CE O "TRUSĂ DE DOR" ? 

Primul an de doliu este aproape insuportabil - este părerea unanimă a celor peste 1.000 de văduve și văduvi care au oferit sau primit sprijin în cadrul asociației în ultimii 11 ani. I-am întrebat ce ar putea face zilele mai ușoare și, cu răspunsurile lor, am construit “Trusa de DOR” pentru primele luni după pierdere, un kit de auto-ajutorare de primă necesitate, un colac de salvare într-un ocean de deznădejde. 

Descoperim primii pași din travaliul de doliu, cum se face sănătos această muncă intensă și obositoare, pentru a putea continua viața într-un mod cât mai echilibrat. 
 
CINE VA PRIMI "TRUSA DE DOR" ?

Ideal nimeni. Pentru că nimeni nu intră cu intenție în Clubul celor văduvi tineri. La început ți se pare cea mai proastă glumă a destinului și aștepți să te trezești din coșmar. Dar zilele trec și începi să realizezi că da, tu, chiar tu te afli în situația asta și nu vine nimeni să te salveze, în special partenerul, cel care te salva de obicei când îți era greu. 
Și zici "Sunt bine", iar cei din jur chiar te cred, ei nu știu că tu nu vrei decât să mori, ca să fii din nou cu el / ea. Dar nu e așa simplu să te oprești din trăit, să zici Stop joc!, poate și pentru că ai încă oameni dragi în jur și nu vrei să le provoci încă o suferință. Și te simți condamnat(ă) la viață.
Ești "văduv(ă)" și urăști cuvântul, nu cunoști pe nimeni cool sau de vârsta ta care sa faca parte din grupul acesta. 
Trusa va fi trimisă, în mod gratuit, prin curier acasă ori la serviciu, persoanelor văduve care se află în primele luni după decesul partenerului de viață (fie că erau căsătoriți sau nu, fie că aveau copii sau nu). 

CE CONȚINE "TRUSA DE DOR" ? 

Trusa va conține câteva materiale pe care asociația le va crea în perioada august - noiembrie 2023 și altele pe care le vom cumpăra, și anume:   

1. Revista "Dor și viitor", prima revistă a comunității persoanelor văduve din România. Tema centrală a primului număr va fi Organizarea personală în primele luni după pierdere și vom avea 2 tipuri de conținut:
a. îndrumări și exerciții propuse de psihoterapeuți și specialiști în drept, asistență socială și educație financiară, inclusiv evenimentele propuse de "Există viață după doliu!"
b. poveștile de viață ale membrilor, menite să dea curaj și inspirație pentru planuri de viitor și "tips & tricks" de la persoanele care au trecut cu bine prin primii 3 ani de văduvie.   

2. Caiet pentru notițe (jurnal de bord, de emoții, to do list sau planuri de weekend)

  3. O mică bijuterie din lemn colorat, în formă de inimă, cu inițiala celui drag, ca să nu uiți că, deși nu mai puteți vorbi, omul drag continuă să trăiască prin deciziile tale - ceea ce noi numim “acțiuni inspirate de un dor”. Acest gând ar putea să îți dea picături de încredere în tine și curaj în a lua decizii bune. 

Alte produse ce pot fi incluse, în funcție de parteneriate: cremă de față sau alt produs de îngrijire personală, jucărie pentru copii, în funcție de vârstă. 
 
OBIECTIVUL CAMPANIEI DE STRÂNGERE DE FONDURI

Pentru a începe acest proiect, avem nevoie să strângem suma de 18.000 lei, pentru a plăti serviciile profesionale de dezvoltare de conținut + grafică și design + tipar, pentru a cumpăra broșele-inimă, a expedia prin curier și a face cunoscut pe Facebook proiectul către minim 70 de noi beneficiari cu pierdere recentă. 

Pe 23 iunie se marchează la nivel mondial Ziua Internațională a Femeii Văduve. În 2015, când am cerut aprobare de la Primăria Bucureștiului pentru a organiza un flashmob într-un parc, am fost umilită de comisia de evaluare, care a luat în râs tema evenimentului, cu concluzia "urmează să fac și eu pentru câinele meu la anu' "
Această lipsă crâncenă de empatie este o oglindă a atitudinii generale față de un subiect despre care se vorbește prea puțin: care este viața reală a văduvelor și văduvilor tineri din jurul nostru ?
 
(Mihaela Ioanițoaia, fondatoarea asociației Există viață după doliu!)